dimecres, de desembre 16, 2009

51 Pessebre a Muntanya

Sant Miquel de Valldàries

Dia 20 de desembre de 2009

Som a les portes de l’hivern i, per tant hem d’anar pensant en la ja 51ª edició de la tradicional col·locació del Pessebre de CEL.

Enguany el lloc elegit és una mica més a prop de Lleida i per millor carretera que l’any passat, cosa que de ben segur agrairan els més menuts, tot i així cal tenir en compte que la boira ens pot jugar una mala passada.

El programa oficial d’activitats es regirà, aproximadament, pel següent horari:

08:30 : Sortida de Lleida

09:30 : Trobada per esmorzar al Restaurant Can Valls, a la carretera C-14 Km 124 (a 7 Km de Ponts en direcció a Oliana).

10:30 : Sortida cap a l’ermita de Santa Perpètua on deixarem els cotxes.

11:00 : Inici de la caminada

12:30 : Col·locació del Pessebre a l’ermita de Sant Miquel de Valldàries o del Castell de l’Aguda i cantada de nadales a càrrec de la coral polifònica del CEL.

13:00 : Dinar de germanor.

Itinerari:

Des de Can Valls prenem el camí asfaltat en baixada, que mena a Vilanova de l’Aguda (just a la cruïlla amb la carretera general), a uns 800 metres cal deixar l’asfalt i prendre una pista en bon estat (ferm amb graveta), cal estar a l’aguait doncs el rètol és tan sols pels que pugen; en 450 metres som a l’ermita.

Des de l’ermita de Sta Perpètua, per darrera de les taules de pic-nic, un camí davalla cap a l’oest a trobar la pista que segueix el barranc del mateix nom. Prenem la pista avall fins el barranc de Formiguera, que ens arriba per l’esquerra, una senda ben marcada ressegueix el fons del barranc, el creua dues vegades i, al tercer cop, gira cap a la dreta i comença a pujar ben decidit fins el collet del Castell de l’Aguda; un cop al coll ja és ben visible l’ermita de Sant Miquel, a la que s’arriba tot planejant en pocs minuts.

Recorregut: ~ 2,5 Km.

Desnivell: ~ 150 metres.

Temps aproximat: 45 minuts

Alternatives:

Els que vulguin poden deixar el vehicle a Can Valls i fer tot el recorregut a peu.

Recorregut amb BTT: A uns 600 metres del lloc d’esmorzar seguint cap a Sta Perpètua, deixar el camí asfaltat i prendre a l’esquerra una pista que, paral·lela a la carretera, porta a cal Formiguera, des d’on es segueix l’itinerari d’accés amb vehicle.

Accés amb vehicle des de la cruïlla del poble nou de Tiurana (Km 126,600) passant per cal Formiguera i seguir la pista del serrat de Sant Miquel fins l’ermita.

3 Comentaris:

El divendres, de desembre 18, 2009 9:30:00 a. m., Anonymous Anònim ha dit...

Familia Massot-Erquicia:

Tenim molteas ganes de fer l'excursió del pessebre però atesa l'experiència d'altres anys, en que l'aturada per esmorzar es fa molt llarga, nosaltres proposem sortir una mica més tard. És per això que nosaltres sortirem a les 9.00 del matí des del Pavelló Barris Nord. Si esteu d'acord amb aquesta proposta ens veiem diumenge 20 de desembre a les 9.00 al Barris Nord.

El divendres, de desembre 18, 2009 11:41:00 a. m., Blogger SiscoGarcia ha dit...

Hola,

Nosaltres aquest cop no vindrem al Pessebre per coincidència d'esdeveniments... ens sap molt greu.

Que ho passeu d'allò més bé!

Ona, Pau, MariaJo i Sisco.

El dissabte, de desembre 19, 2009 11:07:00 a. m., Blogger Magda ha dit...

Hola nosaltres també vindrem ens trobem a les 9 a l'aparcament dels Barris Nord.