dilluns, d’octubre 18, 2010

Barrosa i fonts de Fornos

Cap de setmana de Tots Sants 2010 (de dissabte 30 d'octubre a dilluns 1 de novembre de 2010).

Desplaçament Lleida-refugi de Pineta: 2:30 hores aprox.

Actualització: Alguns hem quedat de sortir dissabte a les 16:00 de l'aparcament del Barris Nord (esperem que ja hagin marxat els paradistes del mercat). Si us voleu apuntar deixeu un comentari perquè puguem comptar amb vosaltres.

Allotjament: Refugi de Pineta (Ronatiza), quan hem fet la reserva encara hi havia places, si voleu venir digueu que sou del grup familiar del Centre Excursionista de Lleida.

Hem quedat de fer ús de la cuina lliure del refugi; de manera que si voleu fer mitja pensió o voleu que us donin sopar haureu de trucar amb antel·lació perquè us en preparin (el sopar és a les 20:30 h.).

Penseu també que al refugi no abusen de la calefacció,... tampoc passarem fred; de manera que serà millor que no agafeu sacs tipus llençol i que els agafeu una mica gruixudets (hi ha mantes, per això).

Excursions:

Diumenge 31 d'octubre: Vall de Barrosa.

Sortirem del refugi cap a l'aparcament que hi ha a la carretera a la vora de l'entrada a la vall de Barrosa. Des d'on començarem a caminar cap a les 10:00 hores aproximadament.

Tota l'excursió transcorre per PR (marques blanques i grogues).

Sortim de la cota 1.400. Al principi es guanya altura ràpidament, i es poden observar diversos cartells indicatius d'unes mines (les de Liena) ja abandonades. Després el pendent se suavitza molt i és un caminar molt còmode, sense gaires esforços. Ens podem dedicar a observar el fantàstic circ de Barrosa, amb els seus boscos, el seu rierol i les seves formidables parets, on destaca La Munia.

El camí no té pèrdua perquè transcorre fins al fons de la vall, fins a arribar a la cota 1.750, on es troba un petit refugi no guardat, amb estufa de llenya, unes quantes cadires i una taula per 8-10 persones.

En definitiva, excursió molt fàcil, agradable i de curta durada, amb vistes molt agradables i molta tranquil·litat.

Nit de diumenge: Castanyada! Hem parlat amb els guardes del refugi i ens deixen fer una mica de gresca (fins les 23:00 h.), així que porteu alguna cosa per celebrar-la!

Dilluns 1 de novembre: fonts de Fornos.

Després d'esmorzar i de recollir totes les coses... i havent pagat, sortirem de Pineta cap a Badaín, en direcció a l'Ainsa. A l'alçada de Lafortunada ens desviarem cap a Badaín, on deixarem el cotxe.

Des del poble sortirem en direcció sudest cap a les gorges del riu Irués i cap a les fonts de Fornos. El camí està ben marcat i, en deixar el poble passa pel costat d'unes bordes i aviat guanya una mica d'alçada, aconseguint una bona perspectiva de la vall del Cinca. A partir d'aquest punt el camí és bastant planer i transcorre gairebé tota l'estona per una roureda, creuant diversos barrancs, un d'ells amb un pont. Al cap d'una estona el camí baixa a l'aiguabarreig dels rius Irués (a l'esquerra, és el que ve de les fonts de Fornos) i Garona (a la dreta, que recull les aigües del vessant nord de la Penya Muntanyesa).

Per veure bé la cascada de Fornos hem de desfer una mica el camí i continuar cap a la dreta fins arribar a la font de Fornos que veurem al davant nostre. Fins aquest punt haurem trigat aproximadament una hora. Podem buscar un lloc per dinar i tornar cap a Badaín per començar a fer el camí de tornada a casa.

Tot i que el temps no ens va acompanyar gaire, encara vam poder fer alguna excursió petita, vam celebrar la castanyada i dilluns vam fer una excursió alternativa pel Congost d'Entremon. Podeu veure algunes fotos.

Bibliografia:
«50 rutas fáciles para niños y niñas montañeros», Especial El mundo de los Pirineos, Edicions SUA, 1997 (és l'especial de l'any 2003 de la revista Pirineos).

Castanyada 2010. Pineta, Barrosa i congost d'Entremon

11 Comentaris:

El dilluns, d’octubre 18, 2010 10:06:00 a. m., Blogger SiscoGarcia ha dit...

Hola,

Encara tenim el fred al cos de l'excursió d'ahir a la Vall de Salenques, però tenim moltes ganes de veure la vall de Barrosa i les fonts de Fornos... a veure si encara trobem un bon paisatge de tardor per aquella roureda.

A més, tenim ganes de fer la castanyada a muntanya ;)

Ona, Pau, MariaJo i Sisco.

El dilluns, d’octubre 18, 2010 10:09:00 a. m., Blogger SiscoGarcia ha dit...

Per cert, ja en som 17 d'apuntats!

El dilluns, d’octubre 18, 2010 9:38:00 p. m., Blogger Magda ha dit...

Hola, Hola,

Nosaltres també anirem a aquesta sortida i pensem tornar a veure els boscos vestits de tardor com a la vall de Salenques.

Ens veiem allí,

Àneu, Xavi i Magda.

El dimecres, d’octubre 20, 2010 12:30:00 p. m., Anonymous Anònim ha dit...

L'Eric i l'Alba també en tenen moltes ganes aixì que cap a la vall de Barrosa que segur que serà molt divertit.

Eric, Alba, Ioli i Joan.

El dijous, d’octubre 21, 2010 10:49:00 a. m., Blogger Jesús Almarza ha dit...

Bon dia,

A aquesta sortida nosaltres ens apuntem. Jo ja he trucat al Refugi per reservar les nostres plaçes a afegir a les 17. Únicament dormirem la nit del dissabte, i fem l'excursió a Barrosa, ja que el dilluns hem d'estar a Lleida.

Salut
Laura, Victor i Jesús Almarza

El divendres, d’octubre 22, 2010 7:18:00 p. m., Blogger Unknown ha dit...

Hola!
Sóc la Pietat, companya de feina de la MªJo. Fa tant que em parla tan bé de les sortides amb família, que al final ens hem decidit a "probar-ho"!! I ens apuntem a la sortida del 31 d'octubre, serem 3: la Pietat, el Sergi i el Pol (3 anys). Ja hem trucat i reservat plaça al refugi, però no sabem si hem d'avisar a algú més perquè ens inclogui a la llista de participants a la sortida.

Tenim moltes ganes d'anar a la muntanya amb tots vosaltres i de celebrar la castanyada!

Fins aviat!!

Pietat.

Ja ens avisareu de si hem de fer res més!

El dissabte, d’octubre 23, 2010 10:31:00 a. m., Blogger SiscoGarcia ha dit...

Hola Pietat!

Amb el comentari que acabes de fer t'has inclòs tu mateixa a la llista de participants.

Benvinguda!

El divendres, d’octubre 29, 2010 1:21:00 a. m., Blogger Gemma ha dit...

Hola,
Nosaltres també vindrem a l'excursió, ens fa molta il.lussió tornar a compartir un cap de setmana junts; sols ens preocupa si nevarà o no.
Vindrem el diumenge al matí, però no podem assegurar que arrivem a temps per fer l'excursió del diumenge junts, ara la del dilluns sí.
Fins aviat,
Jordi,Gemma,Quim i Marc.

El divendres, d’octubre 29, 2010 12:19:00 p. m., Anonymous Anònim ha dit...

Sisco, vindrem dissabte a les 16 al aparcament de Barris Nord.

Joan.

El divendres, d’octubre 29, 2010 12:41:00 p. m., Blogger Jesús Almarza ha dit...

Bon dia,

Mirant la previsió del temps, i amb la molt alta previsió de pluja i neu, nosaltres finalment no vindrem, jo trucarè al refu a anul·lar les nostres reserves. Finas la propera.
Salut
Jesús Almarza

El dissabte, d’octubre 30, 2010 10:43:00 a. m., Blogger Raül ha dit...

Nosaltres també sortirem a les 16. Vaig a preparar les coses.