dissabte, de novembre 01, 2008

XIV diada del camí de muntanya

XLV DIADA DEL CAMÍ DE MUNTANYA
Camí de l'ermita del Remei d'Oroners
9 de novembre de 2008

Enguany s'ha triat el camí al llogarret d'Oroners que fou colgat per l'embassament de Camarasa. Malgrat el seu trist esdevenir encara hi resta en peu l'ermita troglodítica del Remei i les restes del seu castell.

La principal novetat és que els rètols els ha posat el Consorci del Montsec segurament reconeixent la tasca del Centre Excursionista de Lleida.

PROGRAMA

DIUMENGE, 9 de novembre:

8 h Sortida de l'aparcament de Barris Nord.

9 h Concentració al forn de pa d'Àger.

9.45 h Breu presentació i inici de la jornada de treball.

10 h Concentració a la cruïlla de l'Ametlla.

Tradicional fotografia de grup amb el rètol.

14 h Cassola popular a l'estació d'Àger. (Cal apuntar-se abans del DIVENDRES, 7 de novembre. Preu de la cassola 8 euros).

16 h Cloenda i baixada.

Es facilitarà el transport en tren especialment per la mainada. Haurà un cotxe que els dura fins l'inici del camí.

DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI

Des de la cruïlla del poble d'Ametlla prenem un camí carreter que davalla vers l'embassament. Primer cartell.

4 min. Passem a frec d'una caseta d'un transformador de la llum.

7 min. Prenem un camí carreter que surt a la dreta. Uns metres més avall surt l'antic camí d'Oroners a Sant Oïsme amb trams empedrats, que malmeté l'embassament de Camarasa. Segon cartell.

10 min. Deixem el camí carreter, que acaba uns metres més enllà, i anem per la dreta per un corriol perdedor per descendir a un barranc secundari. En els primers metres creuem un tub que davalla al rierol i que no hem de seguir.

13 min. Creuem el barranc de Marcó (356 m). En remuntar-lo per l'altre vessant, el viarany es veu més evident, tot seguint unes fites.

16 min. Passem a tocar de la casa vella d'en Saura (374 m) tristament enrunada. La sortida del mas no és gaire evident, anem baixant suaument vers el riu. Passem per damunt d'unes roques vermelles.

22 min. Trobem dues fites altes al costat del camí. En el trajecte fins a Oroners n'anirem localitzant d'altres pilones de pedra al marge del sender. Desconeixem la seva funcionalitat. Més avall hi ha una palanca (356 m) bastida amb troncs i un passamà que ens permet travessar el riu Fred de Pui. Pugem per l'altre vessant.

32 min. Cruïlla. Per la dreta va el sender que ens durà a Sant Just.

42 min. Nou encreuament. Se'ns incorpora per l'esquerra el camí que puja de la via del tren. El sender és més clar. La vista no s'aparta de la bella postal de la Baronia de Sant Oïsme. Una mica més enllà trobem una primera casa dels afores de l'antic llogarret d'Oroners. A principis dels anys 20 del segle passat fou parcialment cobert per les aigües de l'embassament, així com la totalitat de les seves terres de conreu.

47 min. Bifurcació de camins. Pal indicador. Cal deixar el camí vell a Santa Linya per agafar un corriol a mà dreta i tirar amunt. Anem per una feixa al peu de l'anomenat Penyal de la Mare de Déu.

57 min. Ermita de la Mare de Déu del Remei d'Oroners (449 m) de factura romànica.

TRENS

Viatge a Àger:

• Preu d'anada i tornada 5.70 euros

• Nens menors de 4 anys no paguen

• Nens de 4 a 12 anys 50% de descompte

El primer tren surt de Lleida a les 9:10 i arriba a Àger a les 10:15.

Per tornar surt d'Àger a les 18:47 i arriba a Lleida a les 19:55.

Recordeu que per la cassola popular a l'estació d'Àger cal apuntar-se abans del DIVENDRES, 7 de novembre i que el preu de la cassola és de 8 euros per persona.

Per col·laborar en les tasques de neteja i desbrossat és interessant que porteu estris i tisores de podar de totes menes i mesures, i guants de treball.

1 Comentaris:

El dimecres, de novembre 05, 2008 2:29:00 p. m., Anonymous Anònim ha dit...

Hola, som l'Anna, la Paula, la Rosa i en Fernando (familia Felip/Beltran).
Aquesta vegada no podrem anar-hi.