dissabte, de setembre 27, 2008

Delta de l'Ebre

Hola de nou!!

Itinerari a peu amb les nenes i els nens:

El Garxal a peu

Curt i molt accessible itinerari a peu al voltant de la bassa del Garxal que, amb 280 ha, és la llacuna del Parc Natural del Delta de l'Ebre de més recent formació. Està constituïda per petites illes en forma de mitja lluna, modulades pel vent i el mar. Durant el recorregut es podrà observar que està envoltada per diferents ecosistemes, principalment zones dunars, salobrars i canyissars que acullen una rica i variada flora i fauna. Cal no deixar passar l'oportunitat de visitar el Centre d'Informació i Ecomuseu del Parc Natural del Delta de l'Ebre, ubicat al poble de Deltebre, de camí a la ruta.

El recorregut s'inicia al final del passeig Marítim de la platja de Riumar, al terme municipal de Deltebre, on s'haurà de deixar obligatòriament el cotxe. Per arribar-hi des de Tortosa cal primer baixar al barri de l'estació de l'Aldea per la C-42 i la N-235. A continuació cal dirigir-se a Deltebre per alguna de les diferents opcions indicades i, una vegada s'hi està arribant, deixar el giratori d'accés i seguir els indicadors de Riumar (TV-3454) circulant al costat del canal de l'Esquerra de l'Ebre. En arribar a la urbanització, cal continuar recte fins a topar amb el passeig Marítim, on uns metres més enllà, a la dreta, s'aparcarà el vehicle. Situats al final del passeig Marítim, es deixa la urbanització al darrere i el Mediterrani a l'esquerra caminant cap al sud-est. 0,40 km (1 m), 0 h 05 min. Passarel·la de fusta d'accés al mirador faunístic. Des d'aquest punt es poden observar diferents espècies d'ocells. El recorregut continua endavant en la mateixa direcció. 1,40 km (1 m), 0 h 15 min. Far del Garxal. En aquest punt es deixa el camí estret reservat a caminants per, tombant a la dreta 90 graus, entrar al vial ample i asfaltat que ressegueix el riu Ebre amunt, prop de la seva desembocadura. El camí està senyalitzat com a GR 99 i hi ha ubicats nombrosos punts d'embarcació i empreses de pesca esportiva, activitat internacionalment molt apreciada a la zona. 2,50 km (1 m), 0 h 30 min. A l'alçada de les tanques que delimiten un càmping a la dreta, es fa un gir també a mà dreta pel carrer asfaltat i, després, a l'esquerra per un camí de sorra per arribar, en pocs minuts, al Muntell Gros o de les Verges. 2,80 km (6 m), 0 h 35 min. Muntell Gros o de les Verges: és una duna peculiar, la de més elevació del delta i des d'on es té una excel·lent panoràmica de l'illa de Buda i el curs final de l'Ebre. A la part de dalt de la duna s'aixequen quatre escultures que fan referència a les imatges de la Verge amb les diferents titularitats amb què és venerada en cada una de les quatre comunitats autònomes per les quals transita el Camí de Sant Jaume de l'Ebre. Es desfà el camí per tornar al punt de sortida de l'itinerari.

També hi ha la possibilitat de fer una volta amb BTT, aquesta seria encadenar els 3 itineraris de la imatge.

Itinerari BTT o bicicleta de carrer/passeig

Distancia: 26 km (al ser un circuit circular es pot retallar per molts llocs) itinerari de color morat al mapa adjunt
Durada: 4 hores a ritme molt suau i parant sovint
Desnivell: inexistent
Dificultat: baixa
Ferm: pista i asfalt (algun tram de carretera poc transitada)

Com arribar

Lleida----- platja trabucador (Delta Ebre ) 125 km 2 hores

125 km 2 hores aprox
Carretera C-12 Lleida-Mailas-Flix-Asco-Mora d’ebre- (no agafar desviament a Hospitalet de l’Infant )- agafar desviament ( N 41º00752 E 0º60568 ) Rasquera El Perello ( carretera Tv-3020 ) -L’Ampolla-Amposta-Sant Jaume d’Enveja (queda a l’esquerra) -Muntells (queda a l’esquerra) i 200 mts abans d’arribar al Càmping/urbanització del’Eucaliptus, agafar carretera a l’esquerra, indica Trabucador, una vegada acabada la carretera ( a partir d’ara es pista de sorra de platja ) girar a l’esquerra i desprès de 50 mts girar a la dreta i a 250 mts ja es veu la Tarima de fusta) .
I a altres opcions per arribar, però son pitjor (contrastat)

Els que tingueu navegador TomTom podeu afegir l’arxiu Lleida trabucador.int al vostre navegador (si no ho sabeu fer m’ho dieu) i os portarà sense fer res des de Lleida al desviament del Càmping de l’Eucaliptus, desprès sols cal seguir les instruccions d’abans

Arxiu .int

774694065865TV-3405, 43549 Amposta (Tarragona)3

Ens veiem

3 Comentaris:

El dimarts, de setembre 30, 2008 5:52:00 p. m., Blogger SiscoGarcia ha dit...

Hola,

A nosaltres ens fa il·lusió d'anar-hi, i la idea és fer nit a l'alberg i l'endemà fer la ruta a peu.

Si us animeu apunteu-vos i farem prou colla per gaudir del preu especial per grups.

Apa, fins el cap de setmana.

Ona, Pau, MariaJo i Sisco.

El dimarts, de setembre 30, 2008 9:35:00 p. m., Blogger Àneu, Magda i Xavi ha dit...

Nosaltres tres també hi anirem a dormir i també farem l'excursió a peu.

Animeu-vos!!!

Àneu, Magda i Xavi

El dimarts, de setembre 30, 2008 10:51:00 p. m., Blogger Jordi & Oscar Clariana ha dit...

Hola nosaltres ens iniciem amb aquesta sortida.
Som la família Clariana: la Marta i l'Eduard, l'Helena i el Jordi.

Ens apuntem a l'estada a l'alberg i a l'excursió a peu de l'endemà.