dijous, d’abril 28, 2011

Sortida al Puigpedrós (Cerdanya) de 2914 m

Dies 14 i 15 de maig de 2011
Lloc i hora de sortida:
Serà arribada lliure el dissabte al refugi de Malniu situat a 2.138 metres d'altura. Si voleu sopar al refugi el primer torn és a les 19:30 hores aproximadament.
Si arribeu a primera hora de la tarda podreu pujar fins al llac de Malniu (uns 35 minuts de pujada des del refugi per camí ben indicat sense pèrdua possible).

El diumenge intentarem esmorzar sobre les 8:00 hores, per començar la caminada a les 9 del matí.
Per arribar al refugi s'ha d'anar fins a La Seu d'Urgell (131 km, 1:40 hores), Bellver de Cerdanya (162 km, 2:08 hores), desviament per asfalt just abans d'entrar a Ger (171 km, 2:17 hores), Meranges (181 km, 2:29 hores). Poc després de Meranges comença pista de terra (del quilòmetre 184 al 187) i després torna a ser asfaltat fins al refugi (191 km, 3:00 hores).
Nota: Les referències de quilòmetres i hores estan preses des de la ciutat de Lleida com lloc d'origen.
Coordina: Enric Sales i Magda Nadal
Breu descripció de l'activitat:
Es tracta de pujar el diumenge al Puigpedrós (2914 m), un pic amb una vista magnífica tant de la Cerdanya com d'Andorra (Cadí, Tossa d'Alp, pic del Segre, Carlit, Tossa Plana de Lles). Tot i no ser el pic més alt de la Cerdanya si és el que té més tradició muntanyenca.
Sortirem del refugi de Meranges a les 9:00 hores seguint GR fins al desviament indicat de "recorregut recomanat" per pujar al pic Puigpedrós (2200 m). Arribarem fins al cim en aproximadament 2:30 hores (màxim 3 hores).
Després baixarem fins al refugi, on dinarem sobre les 14:00 hores. Porteu quelcom de menjar per l'ascensió però la idea serà dinar baix al refugi.
Quan acabem de dinar anirem desfilant cap a Lleida, que encara ens quedaran tres horetes de viatge.
Dificultat: Tota la pujada és de baixa dificultat i sense perill de zones aèries.
Temps aproximat: Unes tres hores de pujada i dues hores de baixada.
Desnivell: 800 metres de desnivell
Material necessari: Cal portar sac de dormir (no cal mantes), cantimplores, llanterna.
Si hi ha neu penseu d'agafar material adequat (hores d'ara hi ha neu a partir de la cota 2700); a última hora ja us avisarem de quines són les condicions (falten 15 dies i pot variar).
EDICIÓ: Aquesta tarda, divendres 13 de maig, el guarda ha confirmat la presència de plaques de neu (no de forma continuada) a partir de la cota 2700, amb uns 40 cm de gruix al cim. Tot i això, diu que si es puja per la via habitual, com que està trepitjada no hi ha cap problema i es pot assolir el cim sense fer servir cap material especial; no calen, doncs, grampons ni piolet ni cap altre material de neu, es pot pujar amb botes.
Llicència federativa: Es recorda que és obligatori disposar de llicència federativa en vigor per realitzar aquesta activitat.
Condicions de pernoctació:
Us heu d'encarregar cada família de fer la vostra reserva per a pernoctar al refugi de Malniu (pertany a l'Ajuntament de Meranges) a la pàgina web www.refugimalniu.com . Per qualsevol aclariment el telèfon dels guardes és el 616855535.
Per reservar demanen que es faci un pagament del 50% aproximadament ja sigui mitjançant targeta de crèdit o per transferència bancària (per aquesta darrera modalitat hi ha un termini màxim de 5 dies per efectuar la transferència un cop efectuada la reserva per internet).
Penseu també que demanen una quota de 3 euros per deixar el cotxe.
Doneu-vos pressa a reservar perquè el refugi només té 32 places i no m'han deixat fer una reserva genèrica sense pagar el 50% per avançat de les places reservades.
Dormir val 9'75 euros per persona federada.
Si voleu contractar esmorzar ho podeu decidir la nit anterior
La mitja pensió val 35 euros els adults i 24'5 euros els nens de 2 a 12 anys.
En edifici annex el refugi disposa de WC i dutxes d'aigua calenta.

Animeu-vos que ens ho passarem bé!!!

5 Comentaris:

El diumenge, de maig 01, 2011 6:31:00 p. m., Anonymous Anònim ha dit...

Nosaltres ja tenim la reserva feta i moltes ganes de tornar a dormir en un refugi.

Eric, Alba, Ioli i Joan.

El dilluns, de maig 09, 2011 1:15:00 a. m., Blogger Pau ha dit...

La Pau i la MariaJo ja hem fet la reserva al refugi de Malniu i esperem pujar al Puigpedrós el diumenge. Animeu-vos!

El dilluns, de maig 16, 2011 4:06:00 p. m., Anonymous Jaume ha dit...

Hola!
Soc en Jaume de Tarragona.
Vull anar al Puigpedròs aquest cap de setmana.
M'agradaria saber si es pot pujar amb vambes o acabaré molt xop de peus.
Gràcies.

El dimarts, de maig 17, 2011 12:36:00 a. m., Blogger SiscoGarcia ha dit...

Hola Jaume,

La veritat és que trobem convenient fer servir botes per pujar el Puigpedrós... pensa que es tracta gairebé d'un 3000.

El dimarts, de maig 17, 2011 11:29:00 p. m., Anonymous Jaume ha dit...

Hola Siscu!
Conec el terreny.Era simplement per no carregar botes.
De totes maneres tens raó, millor portar-les.