dijous, d’abril 07, 2011

Ermita de Sant Salvador del Bosc pel camí de les 100 corbes

Diumenge 17 d'abril de 2011

Sortida a les 8.30 h., des de l'aparcament del Pavelló Barris Nord.

A la serra del Montsec de Rúbies, prop de Llimiana, es troba el santuari d'origen romànic de Sant Salvador del Bosc, conegut popularment com a Sant del Bosc, en un entorn d'imponents cingles i a una considerable altitud.

Com arribar-hi:

Des de Tremp, Àger o Balaguer, si es va en cotxe, o des de l'estació de Cellers, si es va en tren, cal seguir la carretera C-13 en direcció a Terradets i desviar-se cap a Llimiana per la carretera LV-9121. Es travessa el pont de l'embassament de Terradets-Cellers (a 600 m de l'esmentada estació de tren) i, 1,5 km després (2,1 km gairebé plans des de l'estació), passat el riu Barcedana, s'agafa a mà dreta la carretera vella que porta a un aparcament contigu (cota 390 m) i a l'inici de la pista que segueix paraŀlela al riu per la seva riba dreta.

Itinerari:

Amb vehicle tot terreny seria possible arribar just al començament de les 100 corbes, guanyant 4,4 km... o perdent-los, ja que la vista i el paisatge paguen la pena. Com que anem amb canalla, intentarem fer la sortida des de l'inici de les 100 corbes, tot i això, si veiem que el camí està impracticable i no podem passar amb els cotxes ho farem caminant des d'on no puguem continuar.

La pista puja per la solana, cap a l'est sud-est, seguint el riu de Barcedana fins a travessar-lo (466 m, 2,5 km, 35 min) i entrar a l'obac ombrívol del Montsec. 500 m més amunt, en un trencall (495 m, 3 km), es deixa la pista i el GR-1-4 girant totalment a la dreta per una altra pista que es va fent més estreta progressivament. Cal fer un revolt i seguir cap al sud-est fins a un altre trencall (570 m, 3,7 km), on se segueix pel camí de la dreta. El camí ha anat girant cap al sud i, després de travessar un rierol, se surt a una pista que ve de la pista principal (624 m, 4,3 km). 100 m més amunt, en una petita clariana (640 m, 4,4 km, 1 h 10 min), s'acaba aquesta pista i comencen els cent revolts. Fins aquest punt és fins on esperem poder arribar amb cotxe, en cas contrari faríem el tros que acabem de descriure caminant.

200 m més amunt es troba el primer dels cent revolts (688 m, 4,6 km) amb la imatge de Sant Antoni (aquí podem desviar-nos i anar a visitar les restes de l'ermita de Sant Miquel). Amb el revolt número cent, s'arriba a l'ermita (1.288 m, 7,2 km, 2 h 18 min).

Es desfà el camí en 1 h 50 min (3 h 50 min en total).

Dificultat: Pot semblar dura però la vista i el paisatge s'ho mereixen.

Els temps aproximats són a marxa d'adult, per la qual cosa haureu de comptar una mica més de temps.

El desnivell total és de 898 m, 648 si podem deixar els cotxes abans del camí de les 100 corbes.

Material necessari: A part del menjar, penseu d'agafar aigua i crema de protecció solar.

Recordeu que per anar a qualsevol sortida cal estar federat/da.

Informació obtinguda (i copiada) del web Camins de Muntanya.

7 Comentaris:

El dissabte, d’abril 09, 2011 12:33:00 a. m., Blogger SiscoGarcia ha dit...

Després d'haver fallat les últimes sortides, la nostra intenció és venir aquest cop a l'ermita del Sant del Bosc.

Sembla pesada però mica en mica s'hi arriba... ja n'hem fet altres de més llargues ;)

Animeu-vos!

Ona, Pau, MariaJo i Sisco.

El dilluns, d’abril 11, 2011 9:05:00 p. m., Blogger Raül ha dit...

Com veiem que farà bon temps, la zona val la pena i fa molts dies que no coincidim per compartir el que ens agrada, l'Anna i el Raül també ens apuntem.
Com segurament estarem a Cubells, hi anirem directes.

El dijous, d’abril 14, 2011 12:20:00 p. m., Anonymous Anònim ha dit...

Hola a tots, nosaltres també vindrem tot i que la vam fer al maig de l'any passat, ens va ploure i no vam poder gaudir de les vistes molta estona.
Va ser molt divertit.

Fins el diumenge.

Eric, Alba, Ioli i Joan.

El dijous, d’abril 14, 2011 9:09:00 p. m., Anonymous Anònim ha dit...

Els de Rosselló també vindrem que tenim ganes de contar les famoses 100 corbes ens veiem diumenge.
Jaume,Marta,Anna i Jordi.

El dijous, d’abril 14, 2011 10:37:00 p. m., Anonymous Anònim ha dit...

Nosaltres també vindrem,però ja marxarem a dormir allí el dissabte a la nit.

Esperem que no pugin massa les temperatures i que la fresqueta ens deixi contar les corbes.

Àneu, Xavi i Magda

El dissabte, d’abril 16, 2011 1:32:00 p. m., Blogger agus ha dit...

Tot pinta que farà bo.
Tinc noticies que podrem apropar-nos amb el cotxe fins al començament de les 100 corves, d'aquesta manera l'excursió no es farà tant llarga.
Animeu-vos, encara queden places per aquesta tant clàsica sortida, que no pot faltar a cap corriculum montanyer.

El divendres, de juliol 29, 2011 5:41:00 a. m., Blogger Ender ha dit...

Hola,
Entenc que la durada de quatre hores inclou també la tornada, no? Dues hores per pujar i dues més per a baixar.
Per cert, gracies per la explicació. Ens serà molt pràctica.